Čitateľská anketa 2015
Niektorí ste si možno všimli, že pred časom na našom webe surfmagazin.sk prebehla čitateľská anketa a niektorí z vás sa aj zapojili, za čo vám srdečne ďakujeme! Cieľom ankety bolo zistiť vaše preferencie, aby sme tak mohli prispôsobiť obsah časopisu a vy si ho tak užili na maximum! No a ja som si chcel vyskúšať v praxi moje vedecko-štatistické schopnosti novo nadobudnuté popri štúdiu marketingu haha. Ak vás teda zaujíma čo som vyskúmal, nižšie ponúkam stručné vyhodnotenie.
Aby som na to nezabudol, ako lákadlo na vyhodnotenie ankety bola možnosť výhry celoročného predplatného časopisu. My sme vás neťahali len tak za nos a v notársky neoverenom žrebovaní vyhral používateľ jana________@gmail.com ktorého budeme kontaktovať na uvedenej e-mail adrese.
Čo som teda vyskúmal mojou sofistikovanou štatistickou metódou? No medzi nami štatistami (heh), použil som logistickú regresiu zo závislou premennou, či by si človek kúpil časopis (áno alebo nie) a nezávislé premenné boli odpovede na pravdepodobnosť prečítania jednotlivých článkov a potom nejaké demografické údaje. Cieľom teda bolo zistiť, ktoré typy článkov najviac vplývajú na vašu ochotu kúpiť si časopis a samozrejme aj o to, aký typ jazdca je kúpe viac naklonený. Samozrejme, že v praxi nie vždy nájdeme štatisticky významné výsledky (najmä pri menšej vzorke respondentov 100 ľudí) a inak tomu nebolo ani v tomto prípade.
Jediná demografická veličina, ktorá mala štatistický významný vzťah s ochotou kúpiť si časopis bola otázka 18 – „Koľko času do roka strávite na vode“ z čoho môžeme odvodiť, že vernosť našich čitateľov narastá s ich možnosťou dostať sa na vodu! V následnosti na tento výsledok sme sa rozhodli prinášať viac článkov s tipmi na zaujímavé a finančne nenáročné cesty do kitových destinácií a organizáciu kitesurfového kempu, ktorý ešte spomenieme nižšie.
Medzi odpoveďami o článkoch sa objavilo viacero štatisticky významných odpovedí. Jednoznačne najväčší vzťah je „Noviniek“ (Q2_1 s B=1.181). My sa teda budeme snažiť priniesť vám viac a kvalitnejších noviniek z domova aj zo sveta na stránky časopisu. Ďalej sa našiel štatisticky významný pozitívny vzťah s Technickými článkami a článkami o snowkitingu. Je teda jasné, čo si naši čitatelia najviac cenia. Na druhú stranu sa však objavil negatívny vzťah medzi ochotou kúpiť si časopis a testami materiálu. Mňa to osobne veľmi neprekvapuje, ale aspoň máme čierne na bielom, že podobné články znižujú vašu ochotu kúpiť si časopis 🙂 teda menej testov a viac srandy! (nebojte sa, testy materiálu stále zahrnieme do časopisu, ale v obmenenej forme). Za zmienku ešte stojí dodať, že neprítomnosť štatistickej významnosti neznamená neúspech danej témy, ale iba neexistenciu vzťahu medzi jeho obľúbenosťou a ochotou kúpiť si časopis.
Čo sa jedná priemerných výsledkov, veľmi nás teší, že boli pomerne vysoko hodnotené! Na stupnici od 0 (Určite by som si neprečítal) do 5 (Určite by som si prečítal) nám vyšiel celkový priemer 4.3! Najviac hodnotené boli Témy, Trip tipy, veľké fotky a rozhovory s domácimi jazdcami. Budeme teda pokračovať v písaní zaujímavých tém a pridáme viac trip tipov 🙂 Medzi najnižšie hodnotené patrili špecifickejšie rubriky Instagram, snowkiting a spodnú priečku má bohužiaľ wakeboarding. Tieto rubriky preto mierne obmedzíme na úkor úspešnejších.
Ďalšiou múdrosťou nadobudnutou v škole je takzvaný Net Promoter Score, ktorý meria hodnotu spokojnosti zákazníkov tých, že porovná relatívny počet ľudí, ktorý by produkt odporučili (Promoters) a ľudí, ktorí nie (Detractors).
Vysoko sofistikovaným výpočtom pomocou MS Excel som dospel k nášmu skóre 35%, ktoré je na prvý pohľad nízke, no v porovnaní s priemernými hodnotami firiem (viď štúdia z roku 2014 ) je nad priemernými hodnotami. Vieme ale, že je čo zlepšovať 🙂
Čo sa ďalších výsledkov týka, sme veľmi radi, že ste pozitívne prijali našu myšlienku napísať knihu o základoch freestylu (pozitívne sa vyjadrilo skoro 80% respondentov), takže sa na ňu môžete tešiť v budúcom roku (v lete to musíme nafotiť, haha). Ďalej sa vám páčila myšlienka zorganizovať československý kitový camp, kde iba 16% respondentov ideu odmietlo a najviac z vás by malo záujem v prípade primeranej ceny (38%), Rozhodli sme sa teda zorganizovať kemp pod mojím vedením (A.K.A. Lacikules Kobulský) v Egypte, kde nájdeme výborné podmienky za veľmi prijateľnú cenu. Viac informácií čoskoro a dúfam, že sa vám kemp bude páčiť 🙂 Nakoniec sme sa pohrávali s nápadom pripraviť elektronickú verziu časopisu, ale keďže viac ako polovica odpovedala záporne, návrh sme zatiaľ zavrhli. Pravda, počítačov máme dosť doma a v robote, nechýbajú nám na pláži 🙂
Čo sa vašich demografických údajov týka, odpovedali prevažne muži (80%) vo veku 26 – 54 rokov.
Váš level má celkom normálne rozdelenie, prevláda skupina jazdcov, ktorí tvrdia, že „Vedia jazdiť“ 🙂 Našlo sa ale aj pár expertov haha.
Aby sme to teda zhrnuli: ďakujeme všetkým respondentom a čitateľom časopisu, budeme sa snažiť prispôsobiť časopis tak, aby ste boli čo najspokojnejší! Časopis budeme písať pre ľudí, ktorí sú priemerný jazdci, ale trávia na vode viac času a urobíme väčší priestor pre novinky, technické články a zaujímavé témy! Ak máte akékoľvek dotazy, námety na články alebo priamo použiteľný materiál (o sebe, kamošoch alebo novinkách), neváhajte nás kontaktovať na redakčnom emaily redakcia@surfmagazin.sk
Vaše komentáre